De voordelen van adverteren op de radio

De voordelen van adverteren op de radio

In de huidige samenleving gaan we niet meer online, maar leven we online. De wereld om ons heen digitaliseert dagelijks. Als bedrijf heeft de digitalisering ook invloed op de werkwijze. Om klanten hun interesse te wekken, is het essentieel om aanwezig te zijn waar we klanten aanwezig zijn: online dus.

De volgende stap is het kenbaar maken van het bedrijf. Door het bedrijf zichtbaar te maken, zullen klanten bekend worden met het bedrijf en het concept, waardoor de interesse gewekt kan worden. Echter is de concurrentie aan het toenemen, waardoor het belangrijk is goed te onderzoeken welke manier van adverteren effectief is.

Radio op de achtergrond

Bij adverteren wordt al snel gedacht aan reclameborden of het adverteren op televisie: erg kostbare en intensieve manieren van adverteren. Het adverteren op de radio wordt vaak achterwege gelaten, terwijl de radio juist potentie biedt voor een bedrijf.

Luisteraars zappen niet weg

Radioluisteraars zappen nauwelijks weg. Uit cijfers blijkt dat de luisteraars zelfs tijdens het reclameblok trouw blijven aan de radiozender. Ook gaven meerdere onderzoeken aan dat de radio het laagst scoort op reclameontwijking, zelfs terwijl de radio dagelijks een groot publiek bereikt. 

Dynamisch medium

De radio biedt een ontspannen omgeving, waardoor luisteraars ook daadwerkelijk openstaan voor boodschappen die worden overgebracht. Ieder bericht dat de radio uitzendt, zal aankomen bij de aanwezige luisteraars op dat moment. Je oren kun je immers niet sluiten.

Radio is selectiefDe radio luisteren is, ondanks de digitalisering en ontwikkelingen, nog steeds erg populair onder de mensen. Zo bereikt het medium wekelijks ruim 90% van de Nederlanders. Daarnaast wordt er gemiddeld drie uur per dag geluisterd naar de radio. Luisteraars kiezen vaak een station waar zij zich tot aangetrokken voelen, ieder station heeft immers een specifieke doelgroep. Daardoor hechten zij waarde aan de informatie die door dat station wordt vrijgegeven.

Deel dit artikel

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *